Franska Rivieran

Sitter på jobbet och är allt annat än pigg. Fest i lördags och alldeles för lite sömn i helgen sätter sina spår. Nu väntar jag på morgonens första kaffekopp.

Igår bokade jag och D en flygbiljett till franska rivieran. Fem dagar blir det med hyrbil, sightseeing och förhoppningsvis sol och bad. Ska bli mysigt!

Nä nu blir det nog lite kaffe, så att jag inte somnar.

Framtidens stjärnor

Ännu en vecka har passerat och två veckor återstår till nästa semester. Ja ni läste rätt. De tre veckorna jag skulle jobba i sommar har helt plötsligt blivit fem. Men jobb är pengar, och så länge vädret är som det är så kvittar det. Jag som tänkte stanna i Sverige hela sommaren, men nu verkar det inte bli så, eller det hänger på vädret. Tips på billiga flygstolar söderut för två emottages tacksamt.

Igår kväll tog jag och A med våra boys på en minigolf-runda. Det var skoj, trots regndroppar och mördarsniglar. I eftermiddag har jag och A fikat alldeles för länge i väntan på regnets uppehåll och sen gick vi hem till henne och åt lite, spelade spel och snackade. Nu är jag hemma, trött, ont i magen och ensam. Min favoritkille är på träningsläger denna helgen så jag får klara mig själv. Imorgon blir det nog fest!

Förresten, rösta på oss,
Hyllning till Moneybrother från Lysekil. Framtidens stjärnor!

Min studentklänning

Idag var jag då tillbaka på mitt extrajobb efter två härliga semesterveckor, och det kändes faktiskt riktigt bra, med tanke på att jag fått min lönespec från juni och det var mycket mer än väntat. Jobb är pengar! Då är det ok att måndagar på banken alltid är jättejobbiga och jättestressiga och att huvudvärken ligger och trycker precis hela tiden. Väl hemma tvingade jag iväg mig på ett body step pass och det var verkligen på tiden, min kondition är inte riktigt på den nivå den borde. Skärpning!

Då detta ibland har varit lite av en modeblogg men det senaste året helt saknat den ingrediensen ska jag återupta det temat tillfälligt, med att berätta om dagens outfit. Jag letade fram min vita studentklänning, inköpt på en semesterresa på Kreta i maj år 2000, och till denna bar jag svarta leggings, en grå kofta, silverballerinas och mitt stora silversmycke med vindruvsklasar från pilgrim. Trots att jag nu mer väger över 5 kg mer än på den tiden fick jag på mig den. Kanske var den lite tightare nu men ähh... Vad som göms i snö...

Lysekil, kändisar, kärlek & texmex

Hemma igen efter en mycket trevlig och händelserik vistelse med tjejerna i Lysekil. Vi har grillat, druckit vin, bakat, spelat spel, skrattat, plockat blåbär, solat under molnen och varit på Parksommar-turnén. Bäst var Moneybrother, Säkert var grym även hon. Salem Al Fakir skippade vi och tog en paus och gick och värmde oss med en Irish Coffee på en restaurang istället, och som bonus blev vi bordsgranne med Moneybrother som åt middag där. Uppträdde gjorde vi också med en egen låt och fick varsin CD-skiva. Helgens slutliga ledord blir dock att glöm inte tanka bilen när du kör på E6an, speciellt i Halmstadsområdet. Där finns inga mackar. Vi körde med bensinlampan tänd i en halvtimme på motorvägen och jag trodde att min sista stund var kommen, jag höll på att få ett nervöst sammanbrott. Som tur var dök det upp en mack till slut och jag reste mig med skakiga ben och darriga händer för att tanka den efterlängtade bensinen.

Ikväll blir det (som Filippa Bark säger) texmex och kärlek med min älskling. Det är allt man behöver :)

Blixtvisit sagolik

Jag har mellanlandat i Malmö. Sent igår kväll kom jag hem från Västervik. Fem härliga dagar blev det med en del sol, promenader, grillat varje dag nästan, vin och avkoppling. I morse tog jag ett body pump pass och det var riktigt tufft, men ack så skönt. Nu tvättar jag, dammsuger, dammar, plockar och putsar mina silverskedar. Det gäller att passa på medan man är ledig och molnen täcker solen. Banken ringde mig precis och de vill ha mig hela augusti. Tål att tänkas på. Ikväll ska jag såklart träffa D. Imorgon bitti bär det norrut igen. Jag o H tar min bil, sen hämtar vi upp A i Göteborg och möter upp A i hennes stuga i Lysekil. Sommar-Sverige är bäst!

Trädgårdsarbete och lite fest

Idag har det varit en lång och jobbig dag trots att jag har semester och trots att  solen skinit. Klockan sju i morse väckte mamma mig och sen begav vi oss söderut i vårt landskap för att besöka farmors gamla hus. Då farmor gick bort i höstas finns en del att göra på huset (vilket vissa inte fattar) så vi sopade undan gamla döda flugor och insekter, rensade hela grusgången som var täckt av gräs och klippte buskar och slet. Det tog hela dan. Trots att mamma varit där flera gånger så var det helt igenvuxet.

Väl hemma var jag helt trött och det känns som hela jag är full av insekter som kliar. Ändå har jag precis förfestat lite med min lillasyster och hennes elva kompisar som intagit altanen i denna vackra sommarkväll. jag har fått lära mig hur ipod och fm-sändare fungerar (fantastisk uppfinning), duckit vin och äppelvin från kivik som var fantastiskt gott. Tillräckligt för ikväll dock. Är helt slut. Jag är inte 21 längre (som de). fest blir det imorgon istället, med J bland annat som är hemma över helgen. Ska bli kul att träffa henne.

Härliga semesterdagar

Min semester har börjat fantastiskt bra. Två soldagar i Västra Hamnen på raken med vännerna och mocha frapino från Espresso House. Kan det bli bättre? Igår kväll våldsgästade vi D med en grillkväll på hans gård. Vi grillade, skrattade, drack vin och både det ena och det andra var nära att avslöjas. Kvällen avslutades med att tjejerna och killarna mötte varandra i kubb och vi tjejer vann överlägset, trots att de var fem och vi bara var fyra. Idag var jag uppe tidigt eftersom D skulle köra till jobbet och jag passade på att få skjuts hem i den tidiga morgonen. Nu har jag packat och som vanligt kan jag inte bestämma vad jag ska ha med mig så jag tar med alldeles för mycket. Först blir det Västervik i 6 dagar och sen blir det stugsemester i Lysekil i 3 dagar med vännerna, samt Monebrotherkonsert. Kräver en varierande packning...

Snabbvisit i Köpenhamn och bröllop

Idag har det varit en fullspäckad dag och mer väntar. Klockan nio i morse stod jag och D på Malmö central med en frukostpåse från Espresso House i handen redo att hoppa på tåget till Köpenhamn. Mindre än en timme senare hängde vi på låsen till affärerna på Ströget. Efter tre timmars effektivt shoppande var vi båda nöjda och unnade oss en stor glass innan det var dags att bege sig tillbaka till Malmö. Klockan halv fyra skulle vi nämligen vara på plats i Lomma Kyrka för att delta vid ett bröllop. Halv tre var jag hemma, fixade till mig, och klockan tre gled Ds silverglänsade Audi upp på min gata och vi styrde vår resa mot Lomma. Fint bröllop. Lagom stort. Därefter begav vi oss tillbaka till Malmö och ikväll ska jag ha lite festligheter hemma hos mig. Det ska ätas sushi, drickas rödvin, blandas drinkar och eventuellt så kommer kvällen sluta med en dans (eller två) på hipp.

Vatten

Stan är full av vatten. Det har spöregnat och stormat precis hela dagen så jag har haft det ganska lugnt och skönt inne på mitt bankkontor. En kund var tionde minut ungefär vågade sig ut i ovädret så jag har mest suttit och snackat med min 19-årige kollega, läst bloggar, ätit god lunch med desertbuffé och fått god fika, plus att jag då fått lön för mödan. Man kan ha det sämre. Sämre var det att ta sig hem. Körde i 65 på motorvägen eftersom regnet vräkte ner och vägbanan hade ett vattendjup på en decimeter ungefär. Nu vågar jag mig inte ut mer ikväll. En dag kvar att jobba. Sen blir det semester. Inleder semestern med en liten resa till Köpenhamn på lördag med D, med betoning på liten, för D hade glömt att han skulle på bröllop kl 16, hur man nu kan glömma det. Killar! Jag ska med iaf, på mitt livs första bröllop, och det ska bli kul, trots att jag inte har en aning om vem bruden och brudgummen är.

Lill-lördag

Jag överlevde löprundan igår. D sprang riktigt snabbt, snabbare än vad jag är van vid, så jag fick verkligen kämpa. Men det är kul att springa med nån som är bättre, man kan mer än man tror.

Idag är det onsdag och jag ska faktiskt på fest. Eller fest och fest. Det blir inte fest för mig eftersom jag ska jobba 9-18.30 imorgon, och på bank kan man inte vara bakis, det går bara inte. Men de andra ska festa och det blir säkert trevligt ändå.

Men nu ska jag ta itu med en sån trevlig syssla som att rensa avloppet i handfatet. Åhhh...

Utmaning

Dagarna på banken flyter på och nu är det bara tre dagar kvar till semestern. En riktigt välförtjänt sådan. Hoppas att vädret vänder så jag kan sola och bada.
Om  en stund ska jag utmana D i löparspåret. 6 km ska det bli och jag vet faktiskt inte riktigt vem som har bäst kondition. Han spelar fotboll men jag är ju faktiskt ganska flitig med träningen jag med, även om den blir lite lidande nu under sommaren. Grundade med ett body pump pass igår så musklerna är nog i topptrim. Konditionen också får vi hoppas. Dessutom har jag ju åldern till min fördel ;)