Trädgårdsarbete och lite fest

Idag har det varit en lång och jobbig dag trots att jag har semester och trots att  solen skinit. Klockan sju i morse väckte mamma mig och sen begav vi oss söderut i vårt landskap för att besöka farmors gamla hus. Då farmor gick bort i höstas finns en del att göra på huset (vilket vissa inte fattar) så vi sopade undan gamla döda flugor och insekter, rensade hela grusgången som var täckt av gräs och klippte buskar och slet. Det tog hela dan. Trots att mamma varit där flera gånger så var det helt igenvuxet.

Väl hemma var jag helt trött och det känns som hela jag är full av insekter som kliar. Ändå har jag precis förfestat lite med min lillasyster och hennes elva kompisar som intagit altanen i denna vackra sommarkväll. jag har fått lära mig hur ipod och fm-sändare fungerar (fantastisk uppfinning), duckit vin och äppelvin från kivik som var fantastiskt gott. Tillräckligt för ikväll dock. Är helt slut. Jag är inte 21 längre (som de). fest blir det imorgon istället, med J bland annat som är hemma över helgen. Ska bli kul att träffa henne.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits