Vatten

Stan är full av vatten. Det har spöregnat och stormat precis hela dagen så jag har haft det ganska lugnt och skönt inne på mitt bankkontor. En kund var tionde minut ungefär vågade sig ut i ovädret så jag har mest suttit och snackat med min 19-årige kollega, läst bloggar, ätit god lunch med desertbuffé och fått god fika, plus att jag då fått lön för mödan. Man kan ha det sämre. Sämre var det att ta sig hem. Körde i 65 på motorvägen eftersom regnet vräkte ner och vägbanan hade ett vattendjup på en decimeter ungefär. Nu vågar jag mig inte ut mer ikväll. En dag kvar att jobba. Sen blir det semester. Inleder semestern med en liten resa till Köpenhamn på lördag med D, med betoning på liten, för D hade glömt att han skulle på bröllop kl 16, hur man nu kan glömma det. Killar! Jag ska med iaf, på mitt livs första bröllop, och det ska bli kul, trots att jag inte har en aning om vem bruden och brudgummen är.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits