Mina favoritscones

Då var man ett år äldre och jag märker ingen större skillnad. Efter en heldag på jobbet avslutades gårdagens födelsedagsfirande med middag här hemma hos mig och David. Bjöd mamma på lasagne med gorgonzolasås, päron och valnötter. Mycket gott om jag får säga det själv. Därefter gick vi ner och kollade på bålen i Pildammsparken.
Denna lediga dag började med sovmorgon följt av sconesfrukost. Recept på världens godaste scones finns nedan. Därefter gav vi oss ut i regnet för att göra olika ärenden. Som tur var hade jag min snygga regnjacka på mig som jag fått i födesedagspresent. På eftermiddagen upphörde regnet och jag gav mig ut och sprang 6 km. Vårruset närmar sig... Nu har jag lagat jättegoda enchiladas. Nu ska jag skriva en shoppinglista på allt som ska handlas inför lördagens födelsedagsfest och sen blir det slappande framför tvn. Imorgon är jag ledig :)

Scones ( 4 stora)
50 g smör
0,5 dl havregryn
0,5 tsk salt
0,5 msk socker
4 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
2 dl mjölk eller yoghurt

Rör samman. Forma till 4 bullar. Platta till. Nagga. Grädda ca 15 min i 200 grader i mitten av ugnen.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits