Jag och min bil del 2

Ja jag fortsätter roas av mina biläventyr, eller oroas kanske är ett bättre ord?

Tidigt i morse skjutsade jag D, P och K till centralen. De går ut och öppnar bagagen för att ta sina väskor. D öppnar min dörr och kysser mig hejdå och efter det tänker jag köra iväg och börjar gasa. Plötsligt skriker de där bakom "Vänta!" "Hallå!" "Ska du köra iväg med våra väskor?". Jag vänder mig förvånat om och upptäcker att de fortfarande lyfter ur väskor ur bagagen och att den är vidöppen. Jag måste nog bli lite mer uppmärksam :) Jag skyllde på att det var tidigt på morgonen.

När jag körde hem från jobbet i eftermiddags stormade det rejält och kom lite regnskurar. Plötsligt slutade mina vindrutetorkare fungera, mitt på motorvägen. Jag fick panik. Det regnade inte så mycket just då som tur var men sen började det ösa ner. Jag försökte köra nära en annan bil för att hans lysen kunde jag ju följa. Han blev nog lite rädd. Som tur var skulle han av på samma avfart som jag så jag fortsatte följa honom in i stan. Sen slutade det regna som tur var och den hårda stormen blåste bort vattnet från rutan. Tack stormen!

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits