Varma sommardar

Klockan är tio och termometern visar fortfarande på över 20 grader och på gymmet i eftermiddags svettades jag floder. Men jag gillar det, tänk om det alltid kunde vara över 20 grader? Tänk att slippa pälsa på sig massor med sticksiga lamullströjor och istället gå i t-shirt, klänning, linne eller kjol. Tänk att kunna få en fräsch solbränna året om, att få sitta på en uteservering och avnjuta en kall frapino, att äta grillat, ha picknick, känna syrenernas doft, slippa blåfrusna fötter, stelnade kalla händer utan känsel, röda näsor som rinner och ljus som bara varar några timmar. Sommar är det magiska ordet och jag är lycklig.

Kommentarer:
Postat av: Emelie

jag har lite jul-längtan just nu faktiskt... tänk tända ljus, julgodis och baka lussebullar?

Postat av: Lina

Men tyst! så får du inte säga! Jag längtar efter sommarlov och lata dagar på stranden.

2007-05-22 @ 17:13:26

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits