En antik sekretär

Idag har vi haft städning här på gården. Gamla trasiga möbler, redskap, plankor, plattor, spisar och allt ni kan tänka er gömmas i en källare från 30-talet har kånkats i trappor och lastats på flak för att köras till soptippen. Det tog tid och nu sitter jag här o pustar ut, dammig och smutsig från topp till tå. Och kan ni tänka er vad som döljdes bakom allt bråte i källaren? En alldeles underbar gammal sekretär, en precis sån som jag velat ha jättelänge, som nån glömt kvar nån gång i tiden. Nu befinner den sig i mitt vardagsrum och jag har precis skurat den ren. Lite nött är den här och där och en liten detalj saknas, men annars är alla lådor kvar och allt fungerar som det ska. Som jag har kikat på blocket och loppisar och så finns den fem våningar under mig, alldeles gratis dessutom.

Kommentarer:
Postat av: Junitjej

Trevlig blogg du har!


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits