Visdomsord

Igår kväll när jag skulle sova tog jag fram min dagbok som jag tyvärr inte hinner skriva i så ofta och skrev lite. Nu när jag skriver så sällan brukar det bli en sammanfattning av de senaste veckorna. Ibland skriver jag varje vecka, ibland en gång i månaden. Jag började läsa, bläddra tillbaka i tiden. Det är himla roligt. Jag har skrivit dagbok till och från i över fem år och där står exakt hur jag mådde då och då, vad jag tyckte och tänkte och detaljer om alla möjliga killar jag träffat på under åren. En sak slog mig. Varje vinter har jag mått dåligt. Någon typ av depression. Allt har känns jobbigt. Men inte denna vinter. Jag har funderat vad det kan bero på men jag tror det är många faktorer som spelar in. Jag har börjat ett nytt jobb som jag trivs ypperligt på och jag var utomlands i två veckor och hade mitt livs semester. Den viktigaste och främsta orsaken är nog ändå att jag har börjat trivas med mig själv. Jag är stark i mig själv. Jag klarar mig själv. Jag tror på mig själv. Tror man inte på sig själv kommer ingen annan att göra det heller. Man är bättre än man tror. Man klarar mer än man tror. Dessutom ska man leva i nuet. Ta till vara på dagarna. Fundera inte så mycket. Planera inte så mycket. Analysera inte så mycket. Försök se något positivt i allt. Efter regn kommer sol.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits