Teknikens värld

Jag blir galen på tekniken. Tänk att man ska vara så beroende av den. Det var nog enklare förr. Vi har temavecka på jobbet och jobbar med miljö. Jag som är bildlärare håller tillsammans med musikläraren i den estetiska delen och ska anordna en fotoutställning på Triangeln på fredag. Ingenting fungerar dock. Först var det kamerorna. Det fanns inga batterier. Sen var det överföringen till datorerna som inte fungerade för det behövdes en systemadministratör varje gång vi skulle föra över bilderna som kunde godkänna proceduren. Sen var det fotoskrivaren som skulle installeras och även då behövde vi systemadministratörens hjälp. Sen var färgpatronen slut med mera med mera. Imorgon hoppas jag att vi kan skriva ut bilderna på fint fotopapper utan problem och att allt arbete flyter på så att vi får upp utställningen i tid. Så kom till Triangeln på fredag efter klockan halv ett och beskåda denna utställning. Den kommer sitta uppe hela helgen utanför JC.

Ibland önskar jag att jag var född på 60-talet...


When the head of state didn't play guitar
Not everybody drove a car
When music really mattered and when radio was king
When accountants didn't have control
And the media couldn't buy your soul
And computers were still scary and we didn't know everything

I was born too late into a world that doesn't care
Oh I wish I was a punk rocker with flowers in my hair



Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits