Snö i söder sol i norr

Tillbaka i Sverige. Landade halv nio i morse efter en helg helt avskärmad från vardagen i Sverige, och då menar jag verkligen helt avskärmad, då jag råkade spärra min mobil på väg till Kastrup. Klantigt nog glömde jag bort min pinkod till mobilen och det kom jag alltså på på tåget till Kastrup. Försökte ändra den men efter tredje försöket var den spärrad. Jag var alltså på väg till ett land jag aldrig varit i, där språket är helt obegripligt och jag endast känner en enda person. Hela flygresan ägnade jag åt att bygga upp olika scenarior om hur min natt på Zurich Flughafen kunde se ut, om jag inte lyckades hitta min bekant på flygplatsen. Jag hade inte ett enda telefonnummer i minnet som jag kunde ringa förutom min mammas men hon var i Riga och jag hade ingen adress i Zurich, så frågan är vad som hade hänt? Som tur var stod han o väntade på mig och jag blev väl omhändertagen hela helgen :) Det tråkiga var vädret, kallt och snö på marken, men solen lyste igenom emellanåt och stan var ändå väldigt mysig, omringad av alla snötäckta berg.

Nu ska jag ta till vara på dagens sista solstrålar och ge mig ut på årets första joggingtur. Är hur trött som helst så detta får bli dagens sista ansträngning.



Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits