Glassäsong

Nu är det nästan påsklov. Eleverna har studiedag imorgon o vi pedagoger kommer förhoppningsvis inte arbeta ihjäl oss sista dagen innan lovet då det kommer bjudas på påsktårta. Dessa tårtor och kladdkakor. Är det inte nån av rektorerna som bjuder så är det nån som fyller år eller nån av alla mammalediga lärare som kommer på besök och bjuder eller nån kollega som springer och köper på Konsum när sötsuget tar vid.

Ikväll invigdes glassäsongen då det blev en smaskig glass i trevligt sällskap på Dolce Sicilias uteservering. Våren är här...

Det är en världsdel emellan
Klaraberg och dig
Det låter dumt nu
Men jag tror inte på det
Och jag vet det är fel
Men jag ska vänta på dig
Tills stjärnorna slocknar
och helvetet fryser
Jag ska vänta på dig
Jag ska vänta på dig


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits