Rörmokare

I morse anlände rörmokarna till min lägenhet kvart över sju. De har hållit på hela veckan att föra massa oväsen, hamra, borra och spola och trappuppgången är belamrad med maskiner och slangar. När jag kom hem från jobbet klockan fyra var de fortfarande inte klara. Alla lägenhetsdörrar i trapphuset stod öppna och allt var en enda röra, jag fick en smärre chock. Min toalettstol stod i badkaret och det var smuts och skräp överallt. Som tur var hade jag bestämt träff i stan med en väninna, så jag övergav kaoset och begav mig till stan illa kvickt. Vi kollade på skor, fikade och promenerade och timmarna gick. Jag var inte hemma förrän halv åtta och då hade rörmokarna försvunnit, men efterlämnat ett jättesmutsigt badrum. Så nu har jag skurat och torkat och mina naglar har nog kapats några millimeter, men det är smällarna man får ta. Jag har iaf nya fräscha avloppsstammar och kaklet i badrummet är skinande rent.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits