Nostalgitripp

Idag gjorde jag en liten tripp med min bil, och det var en nostalgitripp utan dess like. Slutmålet var Genarp och det var inte igår. För ganska så exakt sex år sedan sommarjobbade jag i Genarp, sommaren 2001 närmare bestämt, och visst kände jag igen mig, men körde ändå lite vilse i den lilla byn. Det är dock en sak jag ALLTID missar, och det är påfarten till Inre Ringvägen vid Bulltofta här i Malmö. Det var likadant när jag skulle besiktiga min bil i februari, då missade jag den, men hamnade ändå rätt. Idag höll jag verkligen utkik efter den, men plötsligt hade jag passerat både Ikea och Bulltofta och befann mig på en 70-väg halvvägs till Klågerup, så det blev att vända om. Sen missade jag den igen, hamnade på en gammal väg som går parallellt med Ringvägen, vände, och till sist var jag äntligen på rätt väg och de skånska fälten och de vallmokantade vägarna bredde ut sig framför mig. Tur jag var ute i god tid, för till anställningsintervjuer ska man inte komma för sent, för det var mitt huvudsakliga mål med nostalgitrippen.

Nu ska jag packa lite, för ikväll bär det av till Ds stuga i Ystad där jag ska tillbringa midsommarafton tillsammans med 14 andra midsommarfirare.

Glad midsommar!

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits