Back in business

Idag började jag då mitt sommarjobb, eller vad man ska kalla det. Drygar ut min lärarlön lite grann. Banken är min nya arbetsplats, eller nygamla kanske jag ska säga. Inte som kassörska utan som rådgivar-back up, det låter mycket coolare. Även om jag idag fick vara mer en kassa-back up, då den tonårige semestervikarien i kassan bara hade jobbat på bank en vecka och halva byns befolkning hade fått för sig att gå till banken just idag, när det är måndag, löning och sista arbetsveckan för många. Stress är ett milt uttryck för denna dag och det kan bara bli bättre. Huvudvärken infann sig vid lunchtid och har äntligen börjat släppa lite. Orkade ingenting när jag kom hem. Men nu har jag iaf målat klart en tavla och städat lite. Har känt mig lite ensam ikväll. Dels beror det på att alla mina kompisar är bortresta just nu och dels beror det kanske på att jag har vant mig vid att ha en viss person vid min sida efter denna långhelg. Ensamheten gav vika en smula när denna person nyss ringde mig. Han fick mig att skratta, och längta...

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits