Se ut som Ebba och Sofi

Ja, det är väl vad alla i detta blogträsk för modeälskare strävar efter. Sofi skriver i klick om nån klänning på H&M och vips är den slutsåld i alla H&M:s butiker. Ebba syns i vimlet med en ny skinnjacka och vips vill alla modeintresserade svenska tjejer ha en precis likadan.

Jag läste precis en intressant
artikel om ett klonat Sverige, hur alla svenskar vill se exakt likadana ut. Vi surfar runt på modebloggar (mig inräknad) för att finna inspiration, vi tar efter andra. I andra länder strävar ofta modeintresserade efter att sticka ut, medan vi i Sverige vill se likadana ut.

Nu är det ju så att jag gillar Ebba och Sofi, det är ju de som sticker ut, det är de som är först, det är vi övriga som inte kan hitta en egen stil utan måste härma och söka inspiration, varje vår, varje sommar, varje höst och varje vinter.

Kommentarer:
Postat av: annamagdalena

Fast även om Ebba och Sofi är först så strävar ju de efter att alla ska se ut som dem. De vill att svenskarna ska härma. Det värsta med detta är väl att de kan få de mest inbitna och slaviska mode-lejonen att se ut precis som hellst. Hade jag varit dem hade jag hittat pånågon sjuk trend ochsett hur många som följde efter! Det hade varit skoj!!


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits