Smålänningens budgettips

Jag tror att jag är expert på att kunna leva lyxigt och roa mig till en minimal budget. År av småländsk snålhet har satt sina spår så jag har lärt mig att leva sparsamt. När jag nu så här i slutet av månaden inte har några pengar kvar på kontot får jag använding av den erfarenheten. Säg vad ni vill, men lite kunskap, lite påhittighet och lite tur är knepen och de är som följer:

1. Dansa loss på ett uteställe, utan drinkar i baren och dyra taxiresor, en cykel är A och O.
2. Skafferiet är sällan tomt, botanisera bland förpackningar, konserver och kryddor och du ska se att du kan laga nåt gott till middag eller baka en god kaka.
3. Ladda hem album och filmer gratis på internet. Olaglig, jag vet, men är det nån som inte gör det?
4. Handla på internet mot faktura. Shopaholic-varning kanske, men nästa månad när fakturan ska betalas har du pengar.
5. Möblera om hemma. Flytta ljusstakar, tavlor, möbler och vips har du skapat förnyelse.
6. Ät falafel varje söndag.
7. Bli en Buzzador och få massor gratis varor.
8. Har du sån tur som jag så hittar du en hundralapp på din gata.
9. Skaffa medmerakort. Har du sån tur som jag så får du din årliga värdecheck att handla för precis när du behöver den.
10. Än en gång, har du sån tur som jag så infaller ett besök från din mamma exakt när du tömt ditt konto. Hon kommer hjälpa dig att fylla din kyl, för hon vill ju inte att du ska svälta.

Kommentarer:
Postat av: anna

ja, det är ju bra att du erkänner att du är snål.. haha

2007-02-21 @ 08:09:40
Postat av: Emelie

haha, att säga att du är snål är en underdrift =)


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits