Budgettips del 2

Ok, ja, jag är snål, jag har fått höra det nu ett antal gånger. Här kommer några kompletteringar till föregående lista.

11. Det är ok att ta med överbliven frukt hem från jobbet en fredag.
12. Det är ok att låna pengar av mamma och hoppas att hon ska säga att man slipper betala tillbaka.
13. Ja, jag brukar säga att jag inte har några pengar när jag har det. Men jag brukar slå ut summan jag har på mitt konto på antalet dagar den ska räcka, och då brukar det inte bli så stor budget per dag.
14. Sprit som andra glömt hos mig är mitt, om de inte hör av sig dagen efter.
15. Sprit som jag glömt hos andra ser jag till att få hem till mig igen, illa kvickt.
16. Min farligaste bekännelse och mitt sista budgettips. Ibland lever jag på kakor istället för att äta mat. Hembakade kakor är billigt, och man får säkert i sig mer än dagsbehovet av kalorier.


Nu ska jag snart iväg och köpa en duk på Hemtex. Man fick halva priset om man handlar på hemtexkortet, vilket innebär att jag kan betala nästa månad ;)


Kommentarer:
Postat av: annamagdalena

ett tips till dig som är så übersnål, haha www.gratislistan.se

2007-02-21 @ 10:41:06

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits