Ingen påsk i mitt hus

Regnet öser ner, näsan rinner, huvudet värker, tvättstugan är bokad hela kvällen och påsken lyser med sin frånvaro. Allt jag har fått i godisväg denna påskhelgen är en 100 gram chokladkaka. Låter vemodigt, men vad gör man. Det är de små ljusglimtarna som lyser upp de grå fläckarna här i livet. Det kan vara något så trivialt som en timme i solen, en chokladkaka, en kopp te med några goda vänner eller vetskapen om att jag har en extra dag ledigt innan allvaret drar igång igen. Men det vill jag inte tänka på nu. Jag låter regnet smattra mot min ruta och doften av nytvättat fylla min lägenhet. Imorgon är en annan dag, förhoppningsvis blir det sol, förhoppningsvis är jag frisk, eller så inträffar nåt annat skoj, det får tiden utvisa. Nu ska jag gå o snyta näsan innan jag kilar ner i tvättstugan...

Förresten, ni som lämnar anonyma kommentarer här, sluta, jag blir sjuk av nyfikenhet, så Färken, träd fram!


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits