Träningstips

Nu när höstdagjämningen passerat o dagarna bara kommer att bli kortare o kortare o kallare o kallare finns det ingen anledning till att låta bli att träna. När det bara är mörker o kyla utanför fönstret kan man lika gärna vara inne i en upplyst sal o svettas. Det försöker jag intala mig iaf.

Jag behöver motivation till att börja träna regelbundet igen. Nu verkligen släpar jag mig iväg till gymmet, som idag, o det lyckades, men det var trist. Brukar träna måndagar, men sen blir det inte mer på hela veckan, förutom lite promenader, o nu förra veckan, då det blev jogging. Tyvärr har jag insett att jag inte kan springa mer, mitt högerknä klarar det inte, så jag får lägga den karriären på hyllan, åldern tar ut sin rätt :)

Hur ska man gå till väga? Köpa dyra träningskläder? Det kanske är roligare att träna då? Eller köpa klippkort på ett antal olika anläggningar? Det är en idé, för då hinner jag inte tröttna, jag behöver variation.

Nu är det 100 höjdare!

Natti!

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits