Moderna barn

Jag slutar aldrig att förundras över dagens barn. Var vår generation lika bortskämda, gnälliga och uppkäftiga när vi var små?

Idag t.ex. Jag säger till lille Viking att han inte får kasta sand på sina kamrater på vilket han svarar "Det bestämmer inte du, gå hem, du får inte vara här!" Ehh jaha!

För att inte tala om vilken koll på modet de har. En liten kille kan inte ha jackan knäppt för det är inte coolt. Jackan är av märket Diesel. Jeansen ska ha häng o kalsongerna ska synas. Samme kille gick under fotbolls-VM klädd i fotbollsdräkt med strumpor o benskydd hela dan i 25-gradig värme. Han är tre år. En annan kille kom i spindelmannen-dräkt igår, det tyckte han var coolt.

Jag kan inte minnas att jag brydde mig om vad jag hade på mig på dagis. Däremot i ettan började jag bry mig om kläder, faktiskt, o det måste varit tidigt på den tiden.

Nä nu ska jag ge mig ut på en joggingtur i solskenet!

Kommentarer:
Postat av: hanna

ojoj! här var det nytt och fint! snyggt!

2006-09-21 @ 20:42:02

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits