Expertens skönhetstips

Min blogg har tyvärr blivit lidande denna veckan då varken tid eller lust för att skriva har funnits. Men just ikväll tänkte jag dela med mig av mina "skönhetstips". Nu när höstens kalla vindar får mina tårar att rinna nerför kinderna så att mascaran blandas med rougen och kinderna får ett svart-, vitt- och rödrandigt mönster, näsan rinner och blir röd som en tomat, huden blir likblek och kylan gör att huden ser ut att falla sönder av torrhet. Borta är sommarens naturliga skönhet med strålande, solbränd, osminkad hud. Bevara denna osminkade fräscha hud. Detta funkar för mig, just nu, nästan. Men vid noll grader hjälper inget.

1. Rengöring är A och O. Daglig rengöring med Biotherms rengöringslotion och rengöringsmjölk.
2. Fukt, fukt, fukt! Biotherm Aquasource non stop.
3. Ögonkräm för att bevara ungdomen :) Clinique all about eyes.
4. Strålande hud. Eyeko cream som ger grym lyster och fukt.
5. Rosebud salve för mjuka läppar.
6. I.D. foundation för ett naturligt underlag som släpper igenom mina fräknar.
7. I.D. face color warmth för en solkysst look.
8. I.D. blush color glee för rosiga kinder.
9. Make up store cover all mix som täcker röda näsor, finnar och mörka ringar runt ögonen.
10. Make up store eye pencil color vanilla innanför franskanten för en klar blick.
11. Make up store ögonskugga i färgen sun breeze som highlighter.
12. Maybelline unstoppable mascara som är bäst enligt mig. Rinner inte, kladdar inte, är inte vattenfast, har en liten borste och ger långa fransar.

Skönhet kostar!


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits