Positiva problem

Var femte fredag slutar jag halv ett och det gjorde jag idag. Jag tog en runda på stan i stormen. Fanns mycket fint, men det slutar hela tiden med att jag står där med några plagg i handen, och sen kan jag inte bestämma mig för vilket, o sen ser jag att det är kö till provrummet eller till kassan, o då vill jag inte ha nåt. Ibland händer det att jag står tio minuter i kö o sen kommer på att jag nog inte vill ha plagget trots allt. När man som jag egentligen bör spara pengar så är det riktigt bra att lida av beslutsångest. Eller som i mataffären idag. Jag gick o kollade på godishyllorna i tio minuter säkert, men kunde inte betämma mig, så jag gick därifrån utan.

Men jag borde jobba med min beslutsångest och min otålighet. Jag klarar inte av att köa, det är det värsta jag vet, så mycket tid det tar, tid man kunde gjort nåt bättre av. Nej då går jag hellre vidare!

en elegi för alla vägar som vi inte vandrat än
för en tid som bara går och aldrig kommer igen


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits