Musikbyrån 10 år

Ikväll blev det after work på Fagan's med ett gäng trevliga och glada människor. Här hemma har jag fastnat framför Musikbyrån 10 år. Borde sova men detta får inte missas. Klipp från de gångna tio åren med liveframträdanden och intervjuer med bland andra Kent och Håkan Hellström. Mycket svenskt och mycket nostalgi, precis det jag gillar. Jocke Berg längtar tillbaka till 1996, då Kent bara var en popgrupp, inte ett fenomen. Håkan berättar hur sågad han blev när han släppte sin första platta och även är idag av många. Men lyssna på hans texter, ren poesi!

Det håller visst på till halv två ser jag nu. Får nog bli sängen ändå. Jag avslutar med lite sorglig poesi. Godnatt!

Vad vet du om månljuset?
förrän du blivit sönderslagen under det...
Och vad vet du om gryningen?
Förrän du mött varje morgon, med sömnlösa ögon...
Och vad vet du om kärleken?
Förrän du förgäves hatat den...
Och vad vet du om hur hjärtat kan bränna?
För kärlek som aldrig kan dö, men inte heller leva...
Jag blir hellre ensam än lycklig med någon annan


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits