Jag ljuger så bra

Ja, jag är väl lite hyperaktiv eller övertrött eller nåt ikväll efter all äppelpaj, vaniljsås och glass så jag publicerar inlägg efter inlägg.

Jag hade en E-ON-kille här hemma i eftermiddags som skulle byta mätare i elskåpet. Min elektriker hade sagt åt mig att ta bort två särskilda proppar i elskåpet innan de kom, så det hade jag lydigt gjort och gömt i min garderob.

Gubben arbetar under tystnad och när han är klar utbyter vi några ord.

- Det fattas två proppar här, har inte elektrikern lämnat några extra? Frågar E-ON-gubben.
- Nej inte vad jag vet, får ringa och fråga honom, jag känner honom! Svarar jag och ljuger honom rakt upp i ansiktet.
- Det var konstigt. Som det är nu så har du inte el i hela lägenheten, du har bara enfas. Fortsätter gubben.
- Eh, jaså, ja jag vet inte, jag ska ringa honom! Svarar jag kort. Som att jag inte vet att jag inte har nån el ut i köket. Han måste trott att jag var helt knäpp. Men jag säger inget mer till honom och han säger inget mer till mig. Sen går han.

Igår ljög jag för mina arbetskamrater. Jag sa att E-ON-killen skulle komma på morgonen när jag i själva verket skulle på jobbintervju.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits