Händelserik dag

Detta har varit den konstigaste dagen av dagar, vet inte varför, det bara känns så. Ny månad, ny årstid, ja vintern kom definitivt idag. Början på nåt nytt, slutet på allt gammalt. När jag vaknade i morse ur mina feberdrömmar visste jag att jag hade en del att ta itu med.

Jag hade glömt hur det känns när det är kallt ute. Det liksom biter i hela ansiktet, tårarna rinner och näsan likaså. Händerna o fötterna blir som isbitar och liksom donar bort. Mössan är min räddning. Det är det viktigaste och finaste vinterplagget. Nån färgglad, en randig, en med tofs, en med virkad blomma på, eller en fjäril, köp många, det är mitt tips! Jag efterlyser vantar och skor med inbyggd värme, typ element.

Jag träffade en gammal vän idag, han var precis sig lik.

När tog sommaren slut? När kom hösten? Idag försvann hösten. Ikväll är det OC.

tyst ligger vägen, i rödbrun rost
jag såg mareld i havet, som allhelgonafrost

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits