Roa eller oroa

En konstig dag med ett konstigt ljus, definitivt med ett konstigt väder. Snö, sol, snö, sol, snö, sol om vartannat, skumt. Kallt i varje fall. Jag fick upp värmen på aerobicpasset, det var skoj. Annars har jag varit duktig. Tvättat, städat o bakat kakor... O funderat. Iaf ikväll. Finns så mycket man oroar sig för. Arbetet, Kärleken, sjukdomar (hypokondrisk som jag är ), att få inbrott i bilen eller att få inbrott i lägenheten. Ja livet i allmänhet. Varför kan man inte bara sluta oroa sig o börja roa sig istället. Tiden bara går. "Är det jobbigt att tiden går och man blir äldre eller är det kul att vara med" som Winnerbäck skriver. Life is what happens to you while you are busy making other plans.

Igår var det iaf en ganska trevlig kväll. Jag o en kompis kollade på melodifestivalen o sen tog vi bussen ner till stan o tog en drink på centiliter o gram. Det är himla bra det stället, mysigt, o mycket blandat folk. En kille spelade saxofon live.

Nä nu har jag ätit en eller två kakor för mycket (som vanligt). Imorgon ska jag till aq-va-kul o plaska lite efter jobbet :)



Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits