Evert Taube

En fin låt av Håkan Hellström, lyssnar på honom nu, en riktig poet.

Trevlig fest igår, god hemmagjord sushi och goda tårtor. Blev ingen utgång. Väldigt mycket par så ganska stillsam o vuxen fest. Hoppas på utgång nästa helg istället, det var evigheter sen, vill dansa!

Var på promenad idag, tänkte skriva vårpromenad men det var det inte riktigt då det var flera minusgrader. Men sol var det o årets första krokus kunde beskådas.

Är trött, slö o apatisk just nu, orkar inte ta mig för nånting, även om det finns flera saker jag borde göra, men orkar inte. Varför känner man så ibland, o speciellt på söndagskvällar? Det är ju då man verkligen borde njuta och utnyttja helgens sista timmar, innan en ny jobbig arbestvecka börjar.

Och mina tankar, gått i criklar
Det finns ingen tid att vila
Jag vill åka tillbaka till
När jag inte hade nånting

Det finns ingen poäng i att vara fri
Det finns inget att göra åt det
Du räknar timmarna och tid
Av kärlek som du fått
Som tog dig bort
I förhoppningar och regnbågar

Måste härifrån, måste härifrån, måste härifrån..


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits