Tropisk hetta

Blev en långpromenad ikväll med A ut till Bo01 och runt djuphavsbadet. Det tog 1 h och 40 min. Lite lagom promenad i den tropiska hettan ;) Nu sitter jag här med fönstrena öppna åt alla håll men kan ändå inte sova. Det är för varmt. Jag lovade mig i vintras att jag ska inte klaga på sommarvärmen men nu gör jag det. Tänk om man kunde spara lite av värmen i en liten ask och ta fram en kall, mörk och blåsig vinterdag. Men just nu längtar jag faktiskt dit. Då kan man iallafall svepa in sig i varma koftor, filtar eller i sitt duntäcke om man fryser, eller sitta framför en öppen spis, eller dricka varm choklad eller te. Nu kan man inte göra mycket mer än att duscha om man vill svalka sig. För att efter en kvart bli lika varm och äckligt klibbig igen. Det är inte behagligt. Lagom är bäst.

Den stora frågan. Brasilien eller Kuba, eller nåt helt annat, eller inget alls. Tips på långresor emottages tacksamt. Just nu är det inte så lockande att resa till värmen men i vinter lär det vara rena drömmen. Man saknar sånt som man inte har. På fredag bokar vi!

Nu ska jag försöka sova så jag orkar med en betungande arbetsdag imorgon. Idag blev jag ivägskickad till stranden på förmiddagen eftersom vi var överflödig personal. Vilket toppenjobb man har ibland!

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits