Sanningen

Planera, analysera, ångra sig, överväga, ta ställning till, lyssna till ditt hjärta, följ dina impulser, drömma, fantisera, minnas. Ja mycket av min tid går åt till dessa tidsfördriv. Slöseri med tid kan man tycka, men å andra sidan så är det inte lätt att leva med ett felaktigt beslut, det framkallar ångest.

Nu låter det som jag har ett livsavgörande beslut. Så är inte fallet. Jag funderar över en långresa som eventuellt ska bokas imorgon. Och så sitter jag och bläddrar i höstens alla postorderkataloger och försöker komma på vad jag vill ha för höstkläder. Bruna, svarta eller grå stövletter, eller ska det vara stövlar? Kan man han skepparkavaj i år? Isf vilken färg? Och vilken färg ska jag ha på väskan? Det är långt till hösten, men sommaren bara susar förbi.

Life is what happens to you while you are busy making other plans.

Sorgligt men sant!


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits