Småkrassliga grubblerier

Fredag, egentligen en av de bästa dagarna på veckan, men jag är inte alls glad, eller helt ok. Har känt nån konstig förkylning i en vecka nu, den bryter inte ut men den finns där. har känt mig allmänt trött o har haft ont i halsen. På jobbet är flera sjuka.

Har varit förkyld till o från ända sen jag började jobba på skolan. Det är inte alls kul, jag brukade sällan vara sjuk innan. Kan det vara alla nya baciller man kommer i kontakt med när man jobbar med barn, eller är det som en av mina vänner sa, att jag blir sjuk för att jag inte trivs? Kan så vara, för jag trivs inte, inte det minsta. Eller att vara med ettorna är jättekul men nån fritidspedagog är jag inte o kommer aldrig att bli.

Hälsade på min gamla arbetsplats "banken" i veckan. Kan verkligen tänka mig att  börja jobba där istället, trots sämre lön, men trivdes så himla bra med kollegorna o ganska lungt o skönt arbete. Jag passar nog bättre att jobba på bank, har iaf sökt sommarjobb där.

I söndags var jag impulsiv o bokade en resa till Lissabon på påsklovet. Fick med mig AJ. Vi bestämde precis när vi bokade ungefär, hittade en kanonbillig flygbiljett. Hade vi väntat två dagar hade samma biljett kostat det tredubbla. Ska bli underbart kul. Vårens höjdpunkt. Nu letar vi hotell. Några tips?

Jag vill shoppa! Hela denna lönen spenderade jag på möbler men den 27 ska jag shoppa. Fast lite ska jag såklart spara till Lissabon. O så har jag 5 månaders bredband att betala, varför klumpar de ihop det så? :(

Nu har jag Lyssnat på Hello Saferide hela kvällen. Himla bra musik! Avslutar med ett citat. Godnatt!

"Withdraw from that savings account what’s savings for, time doesn’t wait"

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits