Julmat

Så här mätt har jag inte varit på evigheter, men jag klagar inte, eller jo lite, jag är så mätt att jag mår illa. Chokladpraliner, pepparkakor med ädelost, köttbullar, prinskorv, omelett, lax, gravlaxsås, hemlagad laxpaté, ägghalvor, julskinka, fyra sillsorter, rödbetssallad, två sorters korvar, ja jag behöver väl inte fortsätta. Kan tillägga att min mamma hade en lista på allt som skulle finnas med på julbordet så hon inte skulle glömma nåt i den välfyllda kylen.

Imorgon blir det rester och julklappsbytande. Sen kommer jag tillbringa 4,5 timme (igen) ensam i en bil när resten av Sverige sitter och myser med familjen framför Kalle Anka, Karl Bertil Jonsson och Johanna. Men jag klagar inte, eller jo lite (igen). Men på måndag när resten av Sverige går till julottan i kylan sitter jag på ett flygplan till MIAMI. då klagar jag inte :)

Familj vanilj vill fira julen snäll och söt
Men en bittermandel göms i deras gröt


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits