2nd handfynd

idag har jag fyndat på Röda korset. Utanför satt en lapp om att det var halva priset på alla möbler och så såg jag en jättefin golvlampa med guldskärm för 75 kr. Snål smålänning som jag är så gick jag fram till tanterna i kassan o frågade om halva priset gällde även på lampor. Först sa de lite tveksamt nej, sen frågade de vilken lampa det gällde, o så frågade jag om jag kanske kunde få den för 50 kr och det fick jag. I samma ögonblick kom jag på att jag inte hade några kontanter på mig så jag frågade min syster om hon hade. Vi började skrapa ihop våra mynt och la fram dem på disken. När vi räknat och kommit upp i 40 kr hejdade tanterna oss och sa stopp det räcker, det är snart jul. Vi fick alltså lampan för 40 kr. Vi tackade så mycket och önskade dem god jul.

Nu ska jag botanisera lite bland alla tidningar som finns här hemma, och lyssna på Daniel Lindströms senaste skiva, rekomenderas verkligen :)

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits