Vuxentest

Idag sa någon till mig att jag har många vuxenpoäng och till ytan kan det nog se ut så, med jobb, bostadsrätt och bil. Därför var jag tvungen att kolla upp det med hjälp av detta enkla vuxentest. 13 poäng skrapade jag ihop, så puuuh, jag andas ut, jag är inte vuxen. Vilken vuxen går omkring på systemet och köper vin efter hur hög alkoholhalten är, blir jättefull varje lördag och älskar att åka karusell? Inte många, men jag! Varför vara vuxen vid 25 års ålder när man antagligen ska vara det i över 50 år?

Jobb (1p) - ja
Visitkort (1p) - nej
Konferens (1p) - nej
Bor hos föräldrar (-2p) - nej verkligen inte
Vara sambo (1p) - nej
Vara förlovad (1p) - nej
Vara gift (2p) - en dag hoppas jag
Skild (3p) - nej
Äga villa (2p) - nej
Ha en bil (1p kombi + 1p) - ja, nissan micra -03
Hund (1p) - nej
Lån (1p) - ja, tyvärr
Gemensam ekonomi (1p) - nej
Pensionsspara (1p) - inte än
Storhandla (1p) - nej
ICA-kundkort (1p) - medmerakort
Använda rabattkuponger (2p) - nej
Äga hushållsassistent (1p) - ja
Äga diskmaskin (1p) - nej
Dubbelsäng (2p) - nej, 120
Ha julgran på julen (2p) - nej
Gråa hår (1p) - haha nej
Celluliter (1p) - nej inte en enda
Prenumerera på morgontidning (1p) - nej, skulle ändå aldrig ha tid att läsa den
Lösa sudoko (1p) - nej, det verkar trist, finns roligare saker att fördriva tiden med
Välja att inte svara i telefon (2p) - det händer
Putsa fönster (1p) - ja, men sällan
Svampplockning (2p) - nej, men skulle faktiskt vilja, nån som vill följa med?
Långfärdsskridskor (1p) - ja, mysigt
Parmiddag (1p) - nej
Vinprovning (1p) - ja tack
Danskurs (1p) - salsa vore skoj
Partaja till gamla 70-talshits. Obs! Gäller ej om du är bög. (1p) - ja
Dricka konjak alt. calvados till kaffet (1p) - nej
Däcka före 23.00 dagligen (1p) - nej
Föredra soffan hemma före krogen/puben med bästa kompisarna (1p) - aldrig
Spela Bingolotto (1p) - nej
Tycka att Ernst Kirchberger är en riktig pudding (1p) - nej fy
Ha höftproblem (1p) - nej, men knäproblem, haha
Köa till Allsång på Skansen kl 7 på morgonen (2p) - nej
Bli förundrad över "ungdomen idag" (2p) - ja, faktiskt

0-15 p "INTE gammal"
16-25 p " börjar barka ditåt..."
Över 25 p "Nu är du där"


Kommentarer:
Postat av: Anna

vad kul. det snor jag!! :)


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits