Vägen till det moderna

Att byta från gasspis till elspis i en 30-talsfastighet verkar visst bli en hel process, mycket pga att stammarna inte är bytta. Hade en elektriker på besök eftersom jag måste dra ut el till köket. Tydligen måste hela proppskåpet bytas ut eftersom jag har 1-fas el och han tyckte jag skulle satsa på 3-fas el, eftersom vi ska byta stammarna i vår. Men frågan är om elledningarna i huset håller. Tänk om jag slår ut elen i hela huset? Sen måste jag ta kontakt med gasbolaget men det finns inget gasbolag i Malmö. Hmm, jag får väl ringa E-on och fråga, gasledningarna måste plomberas och gasabonnemanget måste sägas upp. Jaja, det löser sig väl, den dag jag har min nya rostfria spis på plats är jag nog glad. Man kanske skulle blivit elektriker?

Eller konstnär? Var på galleri Miva i helgen och där fanns en underbar tavla av en av mina favoritkonstnärer
Maria Larkman. 15 000 kronor kostade den. En månadslön. Får ta tag i mitt målande, en tavla i månaden ska jag väl lyckas med iaf :)


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits