tvång och höstsäsong

Trots 25-gradig temperatur och strålande solsken känns det som höst. Morgnarna är kalla, kvällarna svalare och luften lättare att andas. Höstkänslan förstärks såklart av att jag börjat jobba igen. Eller jobba kan man kanske inte kalla det när man sitter fem vuxna människor med kaffekopp och glass i handen och ska försöka med den stora konsten att hålla koll på två rara små barn, och där dagens stora händelse är middagen.

Jaja, lugnet före stormen, imorgon börjar inskolningen för de nya små trollen som vi ska forma till anständiga människor och som ska ta över efter vår generation. Världen ligger helt i våra händer.

Jag har checkat Malmöfestivalens program och följande artister tror jag är väl värda att se: Whyte Seeds, The Sounds, Tiger Lou, Timo Räisänen, Dungen, Laakso, Kristian Antila och David & the citizens. Svensk indiepop kan man aldrig få för mycket av, men jag hade ju såklart helst sett en Winnerbäck eller en Håkan.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits