Träskor på skånska

Finally friday. Efter en liten runda på stan konstaterade jag att det kommer bli omöjligt för mig att spara pengar, men jag måste. Varför ska det vara så mycket som man anser sig behöva? Ankelboots, svarta stövlar, grå jeans, kjol, klänning, leggings, lång tröja, partytoppar, skönhetsprodukter, you name it. Kan iaf trösta mig med att jag gjorde en liten besparing då jag hade bestämt mig för att köpa Falsterbotofflor eftersom jag tycker de är så söta. Fick en smärre chock när jag entrade Falsterboden efter jobbet och upptäckte att de kostade 430 kr, för ett par träskor?!!!! Det är ju faktiskt lika mycket som en stövel.

En annan chock var chokladchocken ikväll. Tror ni inte jag åt upp hela påsen med chokladpraliner? 260 gram i ett enda nafs. Jag är omöjlig. Tur vi har varit på promenad ikväll.

Tips för musikintresserade är att surfa in på www.pandora.com. Där skriver du in namnet på en artist du gillar och sen får du en alldeles egen radiostation som spelar musik i den genren.


Kommentarer:
Postat av: Don F

Hmmmm.... Falsterbotofflor för 430 är väl inte dyrt??? Ett par stövlar för 430x2 är tillverkade i en maskin i Asien som övervakas av ett barn på 12 år. Kostnaden för stövlarna ligger på 1,50 plus transportkostnader men eftersom 3 000 000 par stövlar skeppas hit i en kontainer är den kostnaden inte heller så stor räknat per stövel. Falsterbotofflorna däremot görs för hand i en liten fabrik i Småland, skickas med bil till Falsterbo där de målas för hand av Lotta som har Falsterboden. Kom inte o säg att det är dyrt med 430:- i jämförelse med en stövel... Det är till att förringa svenskt hantverk. Vill du ha billiga tofflor så kan du köpa dem på Statoil i Skanör för strax under 200:- o måla själv....

2008-05-28 @ 07:56:16

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits