Spartips

Nu är det ett faktum. Jag lovar dyrt och heligt här och nu på min blogg att jag ska spara. Att sluta shoppa kläder blir nog ingen konst *harkel*, inte med min beslutsångest. Jag kan gå i timmar på stan utan att kunna bestämma mig för vad jag vill ha, o när jag väl hittar nåt intressant börjar jag bli så himla trött o då känns plagget i fråga bara onödigt o det slutar med att jag går därifrån tomhänt. Nej den stora besparingen är nog att dra in på choklad, glass o naturgodisätandet o då slå två flugor i en smäll.

Som tur är får jag ju frukost, lunch o mellis på jobbet, så det enda jag behöver ha hemma är kaffe, mjölk, frukt o havregryn. Billigt, hälsosamt, men kul? Nja, men den som väntar på nåt gott, det roliga kommer. När jag om två veckor får nån lyxig behandling på spa eller när jag i vinter ligger på beachen i Florida. Då är varje sparad krona guld värd.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits