Överraskad

Begav oss söderut i morse med bil i hopp om en solig dag. Det som såg så lovande ut när jag väcktes halvåtta i morse av mitt technofreak till granne. Första halvtimmen på stranden var vacker, men ett stort svart moln närmade sig med stormsteg. Först tänkte vi att det är nog övergående, men sen började det falla stora regndroppar, som efter en stund övergick till spöregn. Där gick vi genom Kämpinge, barfota, i bikini medan regnet forsade ner, rann in i ögonen och gjorde oss genomvåta. Lite mysigt var det faktiskt, ett riktigt sommarregn. Vi tog skydd i min väninnas stuga en stund tills regnet upphörde, men solen var försvunnen, så vi körde tillbaka till Malmö. Här hade det minsann inte regnat. Vi svängde förbi Sibbarp men rastlösheten tog vid så vi körde hem. Nu höll jag på att bli överrumplad av regnet igen, men hann precis hem innan det började spöregna. Jag nästan sprang över möllevångstorget. En rolig syn säkert, men brydde mig inte om visslingarna från de mörka killarna som satt vid gatuköket och åt hamburgare.

Ikväll blir det middag på Gazpacho :)

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits