Ökänd

Välbehållen och bakis efter nattens äventyr som kunde slutat riktigt illa. Den annars så enkla cykelvägen från Lorensborg till Schlagerbaren blev inte så enkel som den brukar, då jag cyklade rakt in i en bom. Måste sett väldigt roligt ut. Men full som jag var reste jag mig bekymmersfritt upp och cyklade ifatt mina vänner. Väl framme vid Schlagerbaren var det lång kö. När det var min tur att gå in tog vakten tag i mig och såg mig rakt in i ögonen och sa till mig att BARA dricka vatten när jag kom in. Antagligen var det samma vakt som för några veckor sen tog ifrån mig cidern jag stod och drack i kön. Klockan tre när jag skulle cykla hem upptäckte jag till min fasa att min cykelkorg var helt mosad efter kollisionen. Min cykel har varit med om mycket, kollisioner med andra cyklister och en gång vurpade jag när jag råkade köra på en bilradio. Framhjulet är lite skevt. Kronan är en stabil cykel!

Idag har jag blåmärke på ena knäet, skrubbsår på andra knäet och min vänstra fot är lätt stukad. Det märkte jag inte igår. Får gå ner sen och kolla hur min cykel verkligen ser ut.

Nu är jag verkligen ökänd av vakterna på Schlagerbaren.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits