Fjärde våningen utan hiss

Min köksförnyelse är i full gång o idag har en eletriker dammat ner hela min nystädade lägenhet samt garderoben med borrdamm, då el har dragits från elskåpet (övanför garderoben) till köket.

Ikväll fick jag hjälp av poståkeriet att bära upp min nya rostfria spis. Kan tilläggas att jag bor på fjärde våningen utan hiss. De borde rosas, det ingår egentligen inte i deras arbetsuppgifter, men jag la på min charm. Min granne dök upp som en räddande ängel o lånade ut en kärra o en man. Ibland har jag tur. Behövde knappt hjälpa till.

I vintras i värsta snökaoset kom en liten brevbärare förbi min port när jag o en väninna var i full gång att kånka upp en tv-bänk som vägde flera ton. Han erbjöd sin hjälp o ångrar sig nog än idag. Men som sagt, en eloge till alla postkillar.

Imorgon kommer vvs-gubbarna o tar bort min gas o min gasspis. hoppas inte hela huset exploderar.

Jag hittade en hundralapp i ett par gamla jeans, det gjorde mig glad!

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits