Fikonglass

Äntligen tog jag mig till det omtalade glasscaféet Dolce Ciciliana och det var inte en dag försent. Himmelskt! Italian flashbacks! Bellissimo! Blir många återbesök vill jag lova. Därefter gick vi en lång runda runt stan och sen en liten runda inne i stan där det är Malmöfestival. Inte en gång till, trångt och svårframkomligt. Efter två timmars powerwalk där halva tiden ägnades åt ivrigt kryssande mellan fjortisar, lantisar , barnvagnar, matvagnar och spottandes gubbar bestämde vi oss för att gå hemåt. Höll på att dö av smärta då mitt knä började krångla. Måste vara eftersviterna av min joggingtur igår. Får kolla upp det där, så här på ålderns höst :)

Mitt diskberg växer. Jag har inte diskat sen i söndags. Ok, jag äter ju då frukost, lunch och mellis på jobbet så jag har inte hela köksbänken full, men hela diskhon och det är katastrof. Vad hände med hon som inte tål att se smutsiga glas och porslin i köket, som diskar med en gång? Kanske beror på att jag aldrig är hemma. Imorgon är det lördag och det är städ- och diskdag men framförallt  FESTDAG (som alltid).

Sovdags! Jag har varit vaken sen klockan fem i morse. Buona notte!


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits