10 minuter (för mig själv)

Eller mer, det är vad jag behöver. Tiden räcker inte till. Jag behöver fundera och komma på vad jag vill. Varför kan jag inte sluta älta allt gammalt och sluta analysera varenda beslut som ska fattas. Sprang sex kilometer ikväll, det var skönt, rensade tankarna. Att diskutera och utbyta tankar och funderingar med vänner, lyssna, ta till sig, det är vänskap och det hjälper, men ibland vill man bara vara ensam.

Fick lite andrum från jobbet idag då vi som blivit anställda i Vellinge kommun under det gångna året erbjöds en sightseeingtur genom kommunen och som avslutades med en lyxig trerättersmeny på Ängavallen. Hälsade på mina gamla elever, de vinkade glatt och var glada att se mig, det är lycka, saknar sjuåringarna.

Imorgon börjar Malmöfestivalen, jag är faktiskt glad, jag har haft en härlig sommar. Jag gillar hösten, den är aldrig riktigt lika grym och svartvit som man tror.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits