Beslutsångestens okrönta drottning

Jaha, ja då är det äntligen helg! Ännu en vecka har passerat, otroligt snabbt denna gången. Skolan har haft höstlov o det har varit ganska så lungt på fritids, färre barn men inte mindre stök för det, men mer aktiviteter iaf.

Vet verkligen inte hur jag ska göra. Trivs väl ok med mitt jobb som fritidspedagog men det är verkligen inte det jag vill göra. Har jobbat där i drygt en månad nu o det har väl blivit bättre, men inte bra. Grupperingar o skitsnack bland personalen, en rektor o assistent som alla klagar på, fick inte ut all min lön som jag skulle, vet inte exakt hur jag kommer jobba nästa vecka, men vet att jag kommer jobba heltid.

Visst, jag vill jobba inom skola, men som klassföreståndare för en klass, som jag är utbildad till. Inte som nån extraresurs på förmiddagarna o fritidspedagog på eftermiddagarna. Barnen är underbara men annars är det inte skoj. Barnen är ute o leker, vi går o äter mellanmål, barnen är inne o leker, vi äter frukt, de skriker, bråkar o lyssnar inte på oss vuxna överhuvudtaget. Dagens ungdom! Hur ska det bli när de är är 13? 18? Nu är de 6 år! 6 år!!!!? O ingen respekt *suck* Bortskämda Vellingebarn!

Nu är det så att mitt gamla jobb på banken fortfarande står till befogande. Kan få vikariat där from nu tom 28 februari. Nackdelen är lönen som är sämre, o ovissheten att inte veta om jag får jobbar kvar längre än så. Men det vet jag ju inte om jag får på skolan heller.

Är det värt att jobba kvar på fritids för att få jobb som lärare i framtiden? Vet ju inte när det blir. Eller ska jag försöka hänga kvar på banken så länge som möjligt o hoppas på fast anställning?

Tror jag är ganska "bankig" o korrekt av mig. Är nog ingen lektant som daddar med barn o går ut i skogen i ur o skur. Banken är ändå en skön miljö, inga skrikiga barn.

Åhhhhh jag blir galen. Skriv jättegärna en kommentar!

Skönt med lördag imorgon iaf. Det blir nog fest :)

trevlig helg!

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits